АРХІВ НОВИН
«Квітень 2018 р. »
ПнВтСрЧтПтСбНд
2627282930311
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 123456
Реформування системи нотаріату - пріоритет діяльності органів юстиції
РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ НОТАРІАТУ - ПРІОРИТЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ЮСТИЦІЇ

Про основні проблеми та перспективи розвитку нотаріату розмова з начальником Головного управління юстиції у Чернівецькій області І.В. Сушинським.

Іване Васильовичу, чому Міністерство юстиції реформування системи нотаріату визначає одним із пріоритетних напрямків діяльності? Які  проблеми вбачає Міністр юстиції сьогодні в діяльності нотаріальних органів?  
2 вересня 1993 року прийнято Закон України „Про нотаріат”. Практика його застосування виявила низку проблем, які потребують вирішення на законодавчому рівні. Обмеження повноважень приватних нотаріусів щодо вчинення нотаріальних дій, а також значне зростання їх кількості, водночас зі зменшенням кількості державних, призводить до соціальної напруги в суспільстві, зокрема у зв’язку з неможливістю отримання громадянами окремих видів нотаріальних послуг щодо оформлення спадкових прав та вжиття заходів до охорони спадкового майна.
Крім того, не передбачено гнучкої системи заходів впливу на нотаріусів у разі порушення ними законодавства під час вчинення нотаріальних дій.
З метою забезпечення функціонування нотаріату як публічно-правового інституту необхідно провести реформування системи нотаріату і створити систему єдиного нотаріату.

Який  сучасний стан забезпечення нотаріальними послугами населення сьогодні?
З прийняттям у 1993 році Закону України „Про нотаріат” повноваження по вчиненню нотаріальних дій надані державним нотаріусам, посадовим особам виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад та консульським установам.
Приватні нотаріуси наділені майже всіма повноваженнями по вчиненню нотаріальних дій як державні нотаріуси, окрім видачі свідоцтва про право на спадщину та вжиття заходів до охорони спадкового майна.
Зменшення кількості державних нотаріусів у державних нотаріальних конторах та державних нотаріальних архівах протягом 2007 та першого півріччя 2008 років, перш за все, пов’язано з реєстрацією ними приватної нотаріальної діяльності та існуюче обмеження повноважень приватних нотаріусів щодо вчинення окремих видів нотаріальних дій створює проблему доступу населення до нотаріальних послуг, зокрема, з питань оформлення спадкових прав.
Вищенаведене призводить до великого навантаження на державних нотаріусів, вимагає від них широких знань та напруженої роботи.

То ж  які шляхи розв’язання даної проблеми?
Розв’язання проблеми можливе шляхом здійснення комплексу заходів за такими напрямами як: забезпечення кадрами існуючі вакансії посад державних нотаріусів; утворення нотаріальних контор, зокрема, у сільській місцевості та віддалених населених пунктах за рахунок місцевих бюджетів, належне забезпечення нотаріальних контор матеріальними, фінансовими, кадровими та іншими ресурсами, забезпечення належною заробітною платою та відповідними пільгами нотаріусів, які працюватимуть у нотаріальних конторах, утворених у сільській місцевості та віддалених населених пунктах.
 
 Міністерством юстиції схвалено Концептуальні напрямки щодо створення нотаріальних контор у сільській місцевості та покращення нотаріального обслуговування. Яка ж мета та основні завдання Концепції?
Метою Концепції є здійснення заходів щодо створення умов належного забезпечення нотаріальними послугами населення, зокрема, сільської місцевості та віддалених населених пунктів.
Якщо говорити про завдання, то в першу чергу, це забезпечення нотаріальними послугами населення сільської місцевості та віддалених населених пунктів; удосконалення нормативно-правової бази діяльності нотаріату; створення умов закріплення нотаріальних кадрів для роботи у сільській місцевості.
АНОНСИ ПОДІЙ
26 04 2018

27.04.2018 о 14:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

 27.04.2018 о 14:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Кохановського, 7 відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргою: Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на рішення про відмову у державній реєстрації за № 10498779 від 20.03.2018 та № 40199029 від 20.03.2018.
далі...
11 04 2018

12.04.2018 о 15:00 по вул.Грушевського,1 каб. № 413 в...

12.04.2018 о 15:00 по вул.Грушевського,1 каб. № 413 відбудеться розгляд скарг: від ПрАТ «Енергопостачальна компанія «Чернівціобленерго» від 28.03.2018 №20/1015, на рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень від 16.03.2018 №40142669; від Максименка В.І., Сірого А.І., Українець Ю.Є. від 30.03.2018 № М-123
далі...
10 04 2017

Довідковий збірник послуг, що надаються громадянам

 
далі...
ПОСИЛАННЯ

 

 

 

 

'

 


 

 

 

 



  



   

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА





www.legalaid.gov.ua/ua/konkursadvokativ/ shostyi-konkurs


 

Начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану Реєстраційної служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області Андрієць Орися Іванівна