В.о. Начальника
Головного управління
Малий Олександр Володимирович
Малий Олександр Володимирович
АРХІВ НОВИН
«Січень 2018 р. »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1234
Арбітражний керуючий – особлива процесуальна фігура провадження у справі про банкрутство
На сьогоднішній день продовжує залишатись актуальним питання банкрутства та шляхи його подолання. Згідно ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність
боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані
судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування
ліквідаційної процедури. Провадження у таких справах здійснюється господарським судом за місцезнаходженням боржника. Сторонами провадження у справі про банкрутство є боржник (банкрут) та кредитор. Варто зазначити, що не менш важливу роль в реалізації основних завдань процедури банкрутства займає арбітражний керуючий, який залежно від судових процедур може виступати як розпорядник майна, керуючий санацією чи ліквідатор.
Відповідно до положень Закону арбітражний керуючий – це фізична особа, яка має ліцензію, видану в установленому законодавством порядку, та діє на підставі ухвали господарського суду. До особи, яка бажає стати арбітражним керуючим законодавством висуваються наступні вимоги:
- вища юридична чи економічна освіта;
- відсутність особистої зацікавленості;
- наявність ліцензії арбітражного керуючого.
Наразі, саме наявність у фізичної особи - підприємця ліцензії на провадження господарської діяльності арбітражних керуючих згідно п. 1.7. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) є обов'язковою умовою провадження цієї діяльності. Однак, одержанню ліцензії передує процес здобуття кваліфікації арбітражного керуючого з видачею відповідного свідоцтва. Так, cвідоцтво арбітражного керуючого є підтвердженням наявності спеціальних знань у сфері відновлення платоспроможності та банкрутства. Видача свідоцтва здійснюється після проведення підготовки арбітражних керуючих та успішного складення іспиту. Проведення підготовчих курсів здійснюється спеціальними навчальними закладами на підставі письмового договору, на принципах доступності, поєднання теорії і практики, диференціації і системності, відповідно до Переліку обов'язкових питань, за яким проводиться
підготовка фізичних осіб з метою отримання кваліфікації
арбітражних керуючих, наведеного у додатку № 1 Положення
про систему підготовки арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 12.09.2011р. № 2094/5. Відповідно до п. 3.8. зазначеного Положення строк підготовчих курсів повинен становити не менше одного
календарного місяця, з розподілом у Плані кількості днів та
академічних годин щоденно. Після завершення підготовчих курсів заклад, який здійснював підготовку, проводить іспит осіб, які пройшли підготовку з метою оцінки їхніх знань. На підставі рішення екзаменаційної комісії не пізніше ніж у п'ятиденний строк з дня підписання протоколу особам, що успішно склали іспит, видається свідоцтво, яке є дійсним на протязі двох років з моменту його видачі, у разі якщо особа після отримання свідоцтва не отримала ліцензію на провадження господарської діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів).
Далі, для завершення процедури отримання статусу арбітражного керуючого особа або уповноважений нею орган чи представник особисто звертається до Міністерства юстиції України із заявою про видачу ліцензії, до якої в обов'язковому порядку додаються:
- виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та
фізичних осіб - підприємців;
- засвідчена в установленому порядку копія диплома про вищу
юридичну або вищу економічну освіту;
- засвідчена в установленому порядку копія свідоцтва про
присвоєння кваліфікації арбітражного керуючого (розпорядника
майна, керуючого санацією, ліквідатора). За результатами розгляду звернення та доданих до нього документів приймається рішення про видачу або відмову у видачі ліцензії, про що на протязі трьох днів повідомляється заявник.
Таким чином, після проходження цих двох етапів - отримання свідоцтва та ліцензії, фізичну особу - підприємця повноправно можна називати арбітражним керуючим. В такому випадку, для особи виникає зобов'язання стати на облік шляхом повідомлення головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі за місцем свого проживання.

І вже тоді, у разі винесення господарським судом відповідної ухвали про призначення арбітражним керуючим, така особа може приступати до виконання відповідних повноважень розпорядника майна, керуючого санацією чи ліквідатора стосовно суб'єкта господарювання – боржника (банкрута).

Жанна Патєхіна,
провідний спеціаліст сектору
з питань банкрутства Головного управління
юстиції у Чернівецькій області
 
АНОНСИ ПОДІЙ
15 01 2018

Засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері держа...

16.01.2018 о 11.00 год. відбудеться засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції  у Чернівецькій області за скаргою ПАТ "Енергопостачальна компанія "Чернівціобленерго"; 11:30 Чернівецької обласної громадської організації "Суспільних ініціатив&q
далі...
13 12 2017

Засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері держа...

 15.12.2017 о 14.00 год. відбудеться засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції  у Чернівецькій області за скаргою ПАТ "Енергопостачальна компанія "Чернівціобленерго" (адреса: вул. М. Грушевського, 1, м. Чернівці, каб. 418)
далі...
11 12 2017

Засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері держа...

  12.12.2017 о 12.00 год. відбудеться засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції  у Чернівецькій області за скаргою ПАТ "Енергопостачальна компанія "Чернівціобленерго" (адреса: вул. А. Кохановського, 7, ІІІ поверх, кабінет № 4).
далі...
27 11 2017

28.11.2017 з 11:00 до 13:00 заплановано проведення першим заступником начальника Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області Адамчук А.І. виїзного прийому громадян у Першому та Другому відділах ДВС м.Чернівці.  
далі...
09 11 2017

Засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері держа...

10.11.2017  о 12.00 год. відбудеться засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції  у Чернівецькій області за скаргою ПАТ "Енергопостачальна компанія "Чернівціобленерго" (адреса: вул. А. Кохановського, 7, ІІІ поверх, кабінет № 4).
далі...
ПОСИЛАННЯ

 

 

 

 

'

 


 

 

 

 



  



   

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА





www.legalaid.gov.ua/ua/konkursadvokativ/ shostyi-konkurs


 

Начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану Реєстраційної служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області Андрієць Орися Іванівна